wahacze vw passat

Jaki samochód wybrać?

Choć większość osób marzy o posiadaniu drogiego i pełnego wielu gadżetów auta, zazwyczaj jest to jednak niemożliwe.

Z drugiej strony, w ciągu ostatnich lat możemy zaobserwować naprawdę wiele szykownych i nowoczesnych samochodów na naszych ulicach.

Świadczy to o tym, że często poziom życia kierujących wzrasta, więc mogą się oni zdecydować na lepsze auto.

Zdecydowanie jednak najbardziej na topie pozostają niedrogie, klasyczne samochody, które nie są naszprycowane zbyt dużą ilością elektroniki, która mogłaby ulec awarii podczas jazdy.

Takie samochody są najczęściej wybierane nie tylko przez świeżo upieczonych kierowców, ale również przez osoby, które mają już wieloletnie doświadczenie za kółkiem.

Silnik

wahacze vw passat
Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną. Energia zasilająca silnik może mieć formę: energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki) energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga) energii elektrycznej (np. silnik elektryczny) energii kinetycznej (np.
turbina wiatrowa, turbina wodna) energii potencjalnej (np.
turbina wodna). W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną.

W silnikach takich jak np.

silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego. Najważniejsze atrybuty silnika moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych impuls właściwy ? dla silników rakietowych Źródło:

Paliwo do diesla

Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut.
Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu.

Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np.

zużyty lub świeży olej roślinny ? zob.
olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy.
Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia). Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw.

biodiesel).

Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego.
Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym.

Widok do druku:

wahacze vw passat