tanie busy z holandii do polski

Dlaczego pracownicy wybierają przejazdy busami ?

Jedną z najbardziej licznych grup pasażerów, korzystający z transportu busem niemalże każdego dnia, są pracownicy udający się do pracy za granice naszego kraju.
Przejazdy busem na dalekie odległości są dość komfortowe, oczywiście w zależności od stanu technicznego pojazdu, ale przede wszystkim dość opłacalne dla kieszeni osoby, która udaje się do pracy za granicę. Bardzo często takie wyjazdy są zorganizowane przez firmę zapewniającą zatrudnienie chętnym w takich krajach, jak Niemcy, Francja czy kraje skandynawskie.

Trzeba przyznać, że zainteresowanie tego rodzaju ofertami jest naprawdę olbrzymie.

Wielu pracowników udających się od lat w określone miejsce pracy za granicą samodzielnie organizuje taki transport również przy wykorzystaniu firm transportowych.

Typy zabudów

Van ? typ nadwozia wielozadaniowego samochodu. Jest to nadwozie jednobryłowe.
Samochody te mają różne konfiguracje siedzeń, zazwyczaj 1-4 rzędów, każdy po 2-4 siedzeń. Jako pierwsze samochód typu van wyprodukowało amerykańskie przedsiębiorstwo pod marką Dodge. Typy zabudów Osobowa ? do przewozu ludzi (siedzenia, szyby, tapicerka) lub osobowo - towarowa (mniej rzędów siedzeń na rzecz przestrzeni ładunkowej); ang. "mpv - multi purpose vehicle". Furgon ? do przewozu ładunku, towaru (brak siedzeń i tapicerki w przestrzeni ładunkowej; często ściana lub krata oddzielająca szoferkę od ładunku); ang.

"panel van". Skrzyniowa ? ze skrzynią ładunkową. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Van

Konstrukcja autobusu - historia

tanie busy z holandii do polski
Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie.

W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów.

W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania. Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim).
Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech.

Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym.

Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto.

Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900.
Wykonywano wtedy m.in.
podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji.